woensdag 19 juni 2013

Achter de schermen: Voorproefjes voor de marketing




200 verschillende tekstjes en 200 verschillende foto’s. Zo begint een theaterseizoen bij ons op de afdeling marketing. In minder dan geen tijd maken we daar de seizoensbrochure van en vullen we de website. Een hele klus waarbij de meeste voorstellingen voor ons nog niet veel mee zijn dan een titel, een zinnetje en een plaatje. Zaak dus om daar snel verandering in te brengen. En zo liepen we de afgelopen weken alle publiciteitsdagen van de producenten af om ons te laten inspireren voor het nieuwe seizoen.

Dat begon met een perspresentatie van de voorstelling Baantje in het Theater in een – hoe kan het anders – echte Amsterdamse kroeg op de Wallen. Peter Römer (ja, zoon van Piet Römer die jarenlang De Cock speelde in de televisieserie), schreef het script en speelt mee in de voorstelling. Vol vuur vertelt hij over de voorstelling, die het publiek op een bijzondere manier gaat betrekken bij het verhaal. Onze schouwburg wordt een plaats delict en de toeschouwers zijn getuigen én mede-rechercheurs.

De PuMa-dag (Publiciteit en Marketing) bracht ons naar De Kleine Komedie in Amsterdam. In die prachtige zaal kwam postbode Siem voorbij, zong Louise Korthals prachtige liedjes, gaf Angelo (finalist SYTYCD 2009) een voorproefje uit Loud! en vertelt Ursul de Geer over zijn theaterbewerking van het aangrijpende Haar naam was Sarah.

Twee dagen later waren we alweer te gast in het Beatrix theater in Utrecht voor de kick off van Love Story, een nieuwe productie van Joop van den Ende. Ook al zo’n aangrijpend verhaal met Celinde Schoenmakers en Freek Bartels in de hoofdrollen. De bevlogenheid van regisseur Paul Eenens voor dit gepassioneerde liefdesverhaal werkt aanstekelijk. En we krijgen ook nog een sneak peek te zien van het decor ontwerp.

Met een vol hoofd en vol aantekeningenboekje stappen we weer in de trein terug naar huis. Moe maar voldaan. Laat dat nieuwe seizoen maar komen. We hebben er zin in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten