vrijdag 8 april 2016

Musical ter ere van twintig jaar Dolfje Weerwolfje

De avonturen van Dolfje Weerwolfje zijn vanaf april te zien in de theaters. Rom Elzakkers (11), Philip van Loosbroek (10) en Flavio Rizzuto (11) kruipen in de huid van de kinderheld voor de nieuwe, spannende familiemusical.

Boeken, twee musicals en een film waren er al. Waarom is het nu tijd voor weer een Dolfje-musical?
Rick Engelkens (producent): ,,Dolfje viert dit jaar een jubileum - twintig jaar – wat het extra bijzonder maakt. Bovendien worden de boeken heel veel gelezen en zijn er steeds weer nieuwe generaties die meer Dolfje willen.”




Flavio, Philip en Rom, jullie stonden toen en ook straks weer op het podium als Dolfje. Waren jullie al Dolfje-fans?
Rom: ,,Ik had het boek een paar keer gelezen en de film was een tijd mijn leukste film. Paul van Loon was mijn lievelingsschrijver, dus toen ik hoorde dat ik Dolfje mocht spelen, stond ik te stuiteren.”
Philip: ,,Vroeger lazen alle jongens uit mijn klas de boeken van Dolfje, dus ik ook.
Flavio: ,,Ik heb de film gezien en ik vond het een heel tof onderwerp. Toen zei ik: ‘die rol wil ik ook wel een keer spelen’.”

Wat vinden jullie het leukst aan het spelen van Dolfje?
Rom: ,,De verandering naar weerwolf, omdat je dan de kinderen hoort zeggen: ‘huh, hoe kan dat nou?’.”
Philip: ,,Ik vind de beginscène heel leuk. Dan zing ik een liedje.”
Flavio: ,,De reacties van het publiek horen. Het is leuk om te zien hoe kinderen meegaan in het verhaal dat wij brengen.”

Het decor bestaat uit een volle maan en heel veel stoelen. Wat is de gedachte erachter?
Jasper: ,,Dolfje is geadopteerd en voelt zich altijd anders dan andere kinderen. Als hij op zijn zevende verandert in een weerwolf is hij nog meer anders dan de rest en daarmee moet hij leren omgaan. Kinderen van zijn leeftijd willen meestal graag op elkaar lijken, ze vinden het nog lastig om trots te zijn op hun eigenheid. De boodschap van Dolfje is dat het helemaal niet erg is om anders te zijn. Vandaar die stoelen: elke stoel in ons decor is anders, maar op elke stoel kun je zitten.”

Kortom: de musical bevat humor en emotie en is vooral een toffe musical voor heel de familie en is te zien bij Kunstlinie Almere Flevoland (KAF) op vrijdag 27 mei om 19.30 uur in de Grote Zaal.
Voor kaarten: www.schouwburgalmere.nl.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten