zaterdag 10 januari 2015

Blog van ambassadeur Arie: Sound of Music






Ambassadeur Arie bezocht voor ons de musical Sound of Music en vertelt er over in onderstaand verslag.  


Ik vond de voorstelling heel erg leuk, alleen is het jammer dat er muziekbanden gebruikt worden en dat de spelers worden begeleid door een muzikaal begeleider via schermen achterin de zaal. Van een professionele productie had ik toch wel een orkest verwacht. Bij deze musical had dat heel mooi tot z’n recht gekomen.

De opening met de nonnen was zeer verrassend, maar wel heel mooi en toepasselijk. Het verhaal steekt goed in elkaar. Het eerste gedeelte voor de pauze was heel erg aantrekkelijk. Ik werd als toeschouwer echt het verhaal ingetrokken. Het werd goed en overtuigend neergezet. Je zat als het ware echt in het verhaal zelf.

Het tweede gedeelte na de pauze was wat minder aantrekkelijk. Niet dat het slecht was, alleen was het meer oppervlakkig en had ik niet meer dat gevoel dat ik in het verhaal werd getrokken. Daarnaast vond ik, persoonlijk, de hakenkruizen in het tweede gedeelte zeer gewaagd en niet echt prettig. Ik begrijp dat dit wel zoveel mogelijk naar de realiteit gaat. Verder vond ik de Hitlergroet zeer vervelend en eigenlijk niet kunnen, vanwege het feit dat je ook met jongere kinderen te maken hebt en dat is denk ik iets teveel in deze. Er was op de momenten van de Hitlergroet en de hakenkruizen toch een wat gespannen gevoel in de zaal en je kon aan het publiek horen en zien dat men hier toch een beetje van schrok. Ik denk dat het verhaal hier te letterlijk benaderd werd. Dit had voor mij en ik denk voor meerdere uit het publiek niet nodig geweest. Misschien wilde de producent dit effect wel bereiken.
De spelers zaten goed in hun rol, alleen wil ik er wel een aantal uitlichten. Kapitein von Trapp (Ad Knippels): De perfecte persoonlijkheid en persoon om deze rol te spelen. Hij heeft dit echt voortreffelijk gedaan. Maria, gespeeld door Anouk Maas: Goed neergezet en goed in haar rol ingeleefd. Zang was ook heel goed en naar de kinderen toe kwam ze overtuigend over. Moeder Overste, gespeeld door Maaike Widdershoven: Geweldige stem (vooral in het hoge). Toch wel een kippenvelmomentje voor velen in de zaal.

Al met al een geslaagde musical die eigenlijk de climax al in het eerste gedeelte had liggen. Een aanrader voor het hele gezin. Echte familiemusical.

Sound of Music
vr 20 t/m zo 22 februari

Geen opmerkingen:

Een reactie posten