woensdag 8 mei 2013

Ischa blogt: Dertig mooie mannen


Als programmeur denk je altijd verder in de toekomst. Het ene seizoen is nog niet online of ik begin al weer met de ideeën voor seizoen 2014-2015. Dat moet ook wel, want het produceren en vooral financieren van grote producties als toneel, musical, opera en shows heeft tijd nodig.

Laatst was ik dus de hele dag bij de auditie voor een nieuwe, spannende dansshow van Bos Theaterproducties. Het idee voor de show gaat langzaam vorm krijgen: een dansshow à la So You Think You Can Dance met Cirque du Soleil-elementen. En alleen maar mannen.... 

Een show over kracht, schoonheid, energie en verlangen. Nou ja, verlangen naar die ideale man op het podium dus. Vandaag 30 'hunks' voorbij zien komen, allemaal geweldige dansers mét sixpack die ook nog kunnen zingen, acteren, tappen en drummen. Alle dansstijlen kwamen voorbij: modern dance, hip hop, street, freestyle. In een groep met een ingestudeerde dans van choreograaf Roy Julen (van SYTYCD) en individueel.

Daar sta je dan voor een tafel met de regisseur, choreograaf, producent en twee theaterprogrammeurs en één theaterdirecteur. Een superkritisch en verwend publiek. Je moet het maar durven! Uiteindelijk gaan er nu 10 dansers door maar de repetitieweek en daarna volgt de laatste selectie. Je hebt als talent veel doorzettingsvermogen nodig.

Ik heb prachtige mannen met enorm talent gezien vandaag. Ik verheug me nu al op de uiteindelijke show. Vast vol passie, testosteron, emotie en heel veel dans.

Dames en heren in Almere: maak uw borst maar nat. In seizoen 14/15 gaat het 'hot' worden in de schouwburg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten