maandag 13 januari 2014

Achter de schermen bij ‘Alleen op de wereld’ – deel 1



Hoi, ik ben Maud. Ik ben actrice en speel mee in de voorstelling: Alleen op de wereld. Maar nu niet. Nu ben ik jullie spiksplinternieuwe, kersverse, backstage verslaggeefster. Ik houd een dagboek bij en vertel jullie over de repetities. Een kijkje in de keuken dus. Ik weet alles. Alle ins and outs, smeuïge roddels, hoogtepunten en dieptepunten. Ik geef jullie een kijkje in de magische keuken van het theater-maken!

Oké, we beginnen bij het begin. Een smaakvolle voorstelling begint met de juiste ingrediënten en een goed recept. Men neme:
- twee muzikanten
- twee mimers (dat zijn mensen die heel goed kunnen bewegen en op die manier een verhaal kunnen vertellen)
- vier dansers
- vier acteurs
- een script

Stap 1. Hussel de muzikanten, de mimers, de dansers en de acteurs door elkaar en laat ze aan elkaar wennen. Dit wordt het ensemble. Ofwel de groep die op het toneel te zien is en samen het verhaal van Remi vertelt. Wij zijn allemaal Remi, alle twaalf. Soms allemaal tegelijk, soms één voor één. En soms verandert iemand van ons opeens in een hond of een aap. Of in meneer Vitalis, of moeder Barberin.

Als je van ons twaalven beslag zou kloppen en daar een persoon van zou bakken, krijg je een soort van supermens denk ik. Een supermens dat kan zingen, dansen, steltlopen, gitaar spelen, accordeon en piano. En diegene is dan ook nog super grappig, knap, lenig en ontroerend. Ahum, oké, in elk geval, we bundelen onze krachten om de planeet te redden. Uh, ik bedoel om een fantastische voorstelling te maken.

Volgende keer stap 2. van het recept.

Tot dan!
Maud.

Alleen op de wereld | Maas td
vr 4 april 2014 | 19.30 uur
meer info en tickets

Geen opmerkingen:

Een reactie posten