dinsdag 7 januari 2014

Tip van Hans: Love Story




Vorige week vrijdag was ik aanwezig bij de première van Love Story. Het boeiende rond zo’n nieuwe productie is dat er op basis van de try-outs die voorafgaan aan de première al veel beelden en meningen rondgaan. Die variëren bijna altijd van matig tot mooi. Daarnaast heb je je eigen verwachtingen naar aanleiding van het boek en de film. Ali MacGraw en Ryan O’Neil! De personificaties van het verhaal over een in die tijd onmogelijke liefde en een emotioneel plot. Ik kan niet ontkennen dat ik mijzelf betrap op enige scepsis als wordt aangekondigd dat van dit verhaal ook nog een musical wordt gemaakt. Nu weet je wel dat een productie van Joop van den Ende vrijwel altijd goed is, maar toch, zo’n overbekend gegeven. Wat moet je daar nu nog iets verrassends van kunnen maken?

Ik kan u verzekeren dat dit in ruime mate gelukt is. Vaak zijn premières niet de beste voorstellingen. De spelers zenuwachtig, een heel kritisch publiek van genodigden uit de theaterwereld, die natuurlijk al heel veel hebben gezien en daardoor de lat erg hoog leggen. Het zijn niet de ingrediënten voor een ontspannen uitvoering. Des te knapper is het om te constateren dat ik aan het eind van de voorstelling toch wat vochtige ogen had (en met mij velen om mij heen) en vond dat ik een zeer onderhoudende avond had gehad. Een mooie kleinschalige musical, knap en ingetogen geënsceneerd, hoog tempo, en weer zo’n verrassend goed, nieuw jong talent in de vrouwelijke hoofdrol. Een avond waarop je de magie van theater in al zijn vormen ervaart. Als je er bij bent, gebeurt er iets met je! Kortom ik kan deze voorstelling zeer in uw aandacht aanbevelen. 22 en 23 maart a.s. in Schouwburg Almere.

Love Story | Freek Bartels en Célinde Schoenmaker
za 22 en zo 23 maart
meer info en tickets

Geen opmerkingen:

Een reactie posten