donderdag 23 januari 2014

Blog Hans: Tot ziens!



Geachte publiek,

Na een interim opdracht die een jaar zou duren maar tweeëneenhalf jaar werd, ga ik nu toch echt op 1 februari a.s. het stokje overdragen aan mijn opvolger Jeroen van de Wiel.

Het was voor mij een voorrecht om in Schouwburg Almere te mogen werken. Dat werd door een aantal factoren bepaald. De aard van het werk. In het theater ontmoet je toch heel veel leuke en creatieve mensen, die het kompas altijd op 'positief' hebben staan. Dat geldt niet alleen voor bespelers, maar zeker ook voor onze medewerkers. Die hebben zeker in mijn eerste jaar een forse reorganisatie voor hun kiezen gehad, maar hebben nooit ingeleverd op hun attitude om het u zo goed mogelijk naar de zin te maken. Daarvoor past veel respect.

Mijn plezier in het werk werd echter voor een groot deel ook bepaald door het contact met u. De gesprekken die ik zomaar met een aantal van u kreeg voor de voorstelling of in de pauze, de energie die er in de zaal heerst bij een goede voorstelling, de ontmoetingen na afloop in het theatercafé, de eerlijke feedback die wij soms van u kregen, het droeg allemaal bij aan het plezier in mijn werk en dat van onze medewerkers.

Het meest trots op u was ik als de artiesten die bij ons hadden opgetreden na afloop zeiden dat zij zo heerlijk hadden gespeeld omdat het publiek zo fijn reageerde! Ik kan u verzekeren dat deze opmerking heel vaak en heel spontaan door de bespelers werd geuit.

Kortom, dank voor de bijdrage die u heeft geleverd aan het groeiende succes van Schouwburg Almere. Niet alleen door te komen, maar vooral ook door wie u bent.

Ik draag mijn werk met veel vertrouwen over aan Jeroen, die ik zeker in staat acht om in samenwerking met onze medewerkers de Schouwburg en straks de Hectare Cultuur naar de volgende treden op de ladder van succes te leiden. Ik hoop dat ook zij op uw toenemende support mogen rekenen. Wellicht nog eens tot ziens!

Met vriendelijke groet

Hans Kraaijeveld
(nog even) directeur a.i

Geen opmerkingen:

Een reactie posten